Jaren niet meer gestudeerd, examencommissie iets voor mij?

Examencommissie Leerstof Forums Vragen Over Studiemateriaal Jaren niet meer gestudeerd, examencommissie iets voor mij?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Shana Soens
    Gast

Ik heb al meer dan 10 jaar geen studieboek meer aangeraakt. Zou ik examencommissie aankunnen doormiddel van zelfstudie? Zijn er nog mensen die dit doen? Ik ben in mijn 5de jaar kantoor gestopt met studeren en wil nu toch heel graag mijn A2 diploma behalen.

Ik hoop dat iemand mij raad kan geven…

Didier
    Bijdrager

Hej Shana

Voor mij was het zelfs 15 jaar geleden maar heb toch besloten om mijn A2 diploma via deze weg te behalen. Ik dacht niet meer goed te kunnen studeren maar moet eerlijk toegeven dat het heel vlotjes verloopt. Ik heb al 6 examens afgelegd en allemaal boven de 60 en de 70 procent! Dus zit er niet zo mee in en begin er gewoon aan. Na uw eerste examen merk je direct dat het heel simpel is allemaal. Zeker als je de juiste cursusmateriaal gebruikt.

Shana Soens
    Gast

Ah dat is een opluchting om dat te horen. En hoeveel tijd steek je ongeveer in een vak? Ik dacht dat er 13 examens waren. Klopt dat?

Didier
    Bijdrager

Tot nu toe heb ik telkens 1 week voor 1 vak gestudeerd. Ongeveer 2 a 3 uurtjes per dag dan. Dat komt op een 15 a 20 uurtjes per vak wat best meevalt. Dan heb ik zelfs alles meerdere keren gelezen haha. Er zijn 13 vakken maar de voor de taalvakken moet je ook een mondelinge examen afleggen. Dus in totaal 16 examens.

Shana Soens
    Gast

Amai da valt kei goed mee!! Mensen zeggen tegen mij dat ik zeker enkele maanden per vak bezig zal zijn…
    Welke cursus gebruik je als ik vragen mag?

Didier
    Bijdrager

Ja je bent inderdaad een paar maanden bezig per vak als je alles zelf moet samenstellen of uit de verkeerde cursussen instudeert. Ik gebruik de cursussen van deze website. Heel tevreden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.